Cyklotrasa: Madunice – Nemšová

Vážska cyklomagistrála je malá cyklodiaľnica, akých sa na Slovensku veľa nevidí. Počas 70 km vás prakticky neruší doprava ani križovatky a bezpečne viete sa presunúť veľký kus cesty popri Váhu. Či už sa presúvate z bodu A do bodu B, alebo si chcete len užiť pohodové bicyklovanie po rovine a pri vode, tento projekt sa rozhodne podaril.

Propozície

  • dĺžka – 70 km
  • profil – rovinatý
  • povrch – asfalt dobrej kvality
  • bezpečnosť – vysoká

STRABAGsk-PU-NP-fullsize-004-1200px@2x

Trasa

Trasu popíšeme v smere z Nemšovej do Maduníc. Celá dĺžka tohto úseku je podľa mapy 70 km, hoci na cykloznačení v Maduniciach písalo do Nemšovej 78 km. Pravda bude niekde medzi tým.

Úsek začína v Nemšovej na moste ponad potok Vlára. Opis trasy v tomto prípade je vlastne veľmi jednoduchý. Hneď na začiatku sa napojíte na vyznačený asfaltový cyklochodník a ním pokračujete popri rieke Váh až na konečnú asfaltového úseku do Maduníc.

STRABAGsk-PU-NP-fullsize-003-1200px@2x

Nemšová – Trenčín

Tento úsek je najzaujímavejší. Je to preto, že chodník sa tu celkom kľukatí, dobre vidíte rieku a cestou sa naskytnú aj pekné scenérie. Za pohľad určite stojí zrúcanina kláštora Skalka. Kúsok za ním prechádzate zas popod strmú skalu, kde trénujú horolezci.

V Trenčíne prechádza cyklomagistrála na druhú stranu rieky, do mesta. Dá sa však pokračovať aj po pravej strane Váhu málo frekventovanou uličkou poza záhradky až sa napojíte opäť na oficiálnu cyklocestu.

STRABAGsk-PU-NP-fullsize-006-1200px@2x

Trenčín – Nové Mesto nad Váhom – Horná Streda

Úsek z Trenčína do Nového Mesta vyžaduje hlavne jednu vec: aby nefúkalo. Idete totiž po priamke. Po jednej strane je umelý Biskupický kanál a po druhej strane polia. Takže ak zafúka zle, je to nepríjemné. Cestu sem tam oživí aspoň nejaké to odpočívadlo, prípadne prechod chodníka na druhú stranu kanála. Čo by sa tam však zišlo najviac sú bufety.

Asfalt je však výborný, nehrozia žiadne výtlky a kilometre celkom ubiehajú. Trochu kľukatiť sa cesta začne až za Novým Mestom nad Váhom v smere na Hornú Stredu. Stále však chýbajú akékoľvek bufety.

 

Horná Streda – Piešťany

Pri Hornej Strede sa asfalt zhorší. Prechádzate z ľavej na pravú stranu kanála a okolo štrkoviska Dlhé Kusy s peknou modrou vodou. Do Piešťan vedie už priamka, ale povrch asfaltu je drsnejší a časté sú bubliny a koľajnice cez celú šírku cyklocesty. Na horskom bajku v pohode, na cestnom sa dá, ale na rýchlostné rekordy to nie je.

V Piešťanoch vyjdete pri Kolonádovom moste. Chodník tesne pri vode je tu úzky a zdieľaný s chodcami. Tu treba ísť opatrne. Do podoby peknej cyklocesty sa opäť rozšíri až za ďalším mostom.

Most_kolonadovy

Piešťany – Madunice

Zostávajúci úsek do Maduníc už z pohľadu asfaltu za veľa nestojí. Aspoň na cestnom bicykli sa natrápite. Povrch čoraz častejšie tvorí drsný asfalt s hrboľmi alebo rozbitá panelovka.

*Pikoškou je toto riešenie – odbočka od Sĺňavy smerom na Madunice. Len pre hrubé kolesá, dobré brzdy a jemnú motoriku.

Prejdete po striedavej kvalite asfaltu okolo Drahoviec až do Maduníc. Nedajte sa zmiasť, ak v Drahovciach cyklomagistrála prechádza kanál na ľavú stranu. My sme sa zmiasť nechali a aj pod dojmom stále sa zhoršujúceho asfaltu sme vyšili na hlavnú cestu už v Drahovciach.

Podľa značenia Vážska cyklomagistrála pokračuje až do Hlohovca, ale tento úsek, resp. aj jeho prípadne pokračovanie ďalej na juh, si necháme na menej veterný deň a hrubšie kolesá. Určite chceme prejsť z Maduníc až do Komárna. Na severnej strane cesta pokračuje až do Strečna, ale už vedie po klasickej ceste cez dediny. Aj tento úsek vám, dúfame, prinesieme v nejakom ďalšom článku.

ZDROJ: cyklocesty.sk